მარკეტინგის აუდიტი დამოუკიდებელი რევიზიაა, რომლის მიზანია ორგანიზაციაში მარკეტინგის ცხადი თუ ფარული შეცდომების, პრობლემური ზონების და რეზერვების გამოვლენა.
მარკეტინგის აუდიტისას გამოვავლენთ:
სისტემური ხასიათის შეცდომებს
-
მარკეტინგის როგორც ბიზნეს-პროცესის უმთავრესი შემადგენლის იგნორირება;
-
მარკეტინგის მართვისთვის შესაბამისი უფლებების არარსებობა, მარკეტინგის მართვის არაოპტიმალური სქემა;
-
მარკეტიგის განყოფილების მენეჯერთა და სპეციალისტთა ზედმეტად ვიწრო ან ზედმეტად ფართო სპეციალიზაცია;
-
მარკეტინგის მნიშვნელოვანი ქვესისტემების არარსებობა და სხვა
ფუნქციონალური ხასიათის შეცდომებს
-
მარკეტინგის ანალიტიკური, ან საწარმოო, ან გასაღების ფუნქციების რეალიზაციის შეცდომები.
შეცდომებს საკვანძო საკითხების გადაწყვეტისას:
-
პროდუქტები და ბრენდები;
-
ბაზრის სეგმენტები და შეთავაზებული ფასეულობები;
-
პრომოუშენი და რეკლამა;
-
მარკეტინგის ქვესისტემები;
-
ორგანიზაციული სქემა და სხვა.
მარკეტინგის აუდიტის პროცესი მოიცავს შემდეგ ეტაპებს:
-
ორგანიზაციის ზოგადი გაცნობა;
-
საჭირო დოკუმენტაციის შეგროვება;
-
საკვანძო თანამშრომლებთან გასაუბრება და მათი გამოკითხვა;
-
სამაგიდე კვლევა და მაკროგარემოს შეფასება (სოციალური, პოლიტიკური, ტექნოლოგიური, ეკონომიკური ფაქტორები);
-
სამაგიდე კვლევა და მიკროგარემოს შეფასება (ბაზრები, მომხმარებლები, კონკურენტები, გასაღების არხები, მომწოდებლები, პრომოუშენი, რეკლამა...);
-
მარკეტინგის არსებული სტრატეგიის შეფასება (სტრატეგიის ადექვატურონობა მაკროგარემოსთან, სტრატეგიის რესურსებით უზრუნველყოფა, მარკეტინგის მიზნები და ამოცანები და სხვა);
-
ოპერაციული მარკეტინგის შეფასება (სასაქონლო პოლიტიკა, საფასო პოლიტიკა, საკომუნიკაციო პოლიტიკა, გასაღების და გაყიდვების პოლიტიკა და სხვა).
მარკეტინგის აუდიტის ანგარიში მოიცავს:
-
მონაცემთა ანალიზსა და დასკვნებს;
-
სიტუაციის აღწერასა და გამოვლენილ პრობლემების აღწერას;
-
რეკომენდაციებს საჭირო/აუცილებელი ცვლილებების შესახებ;
-
მარკეტინგის სტრატეგიის კონცეფციას და, საჭიროების შემთხვევაში, მარკეტინგის რესტრუქტურიზაციის პროგრამას;
-
ორგანიზაციულ-მეთოდურ რეკომენდაციებს (მარკეტინგის დეპარტამენტის სტრუქტურა და დებულება, სტანდარტები, მაჩვენებლები და სხვა).